Sunday, July 17, 2011

coretan 1

Alhamdulillah hari ini, aku masih berpeluang menghirup udara segar lagi. Udara yang segarnya terasa lain dari yang biasa. segarnya umpama pertama kali aku menghirup udara ini. Oh Malang, akan ku rindu segarnya udaramu..:)

Fikir-fikir, minggu ini, bakal menjadi minggu yang sangat bermakna buat aku. Minggu ini, aku akan bertemu bonda dan ayahanda serta keluarga di Malaysia. rindunya terasa berat sekali. Walaupun seringkali kami berhubung melalui skype, tetapi rasa rindu itu terus bersarang. "ayah kau comel la skype dengan kau", kata housemates sambil mengintai perbualan video kami dari celah pintu. like father like daughter. ye tak? hehe..

Dalam ketidaksabaran untuk pulang, sayang juga meninggalkan bumi malang yang banyak mentarbiyahkan diri ini sepanjang mulanya cuti bulan jun yang lepas. tampaknya keputusanku tepat untuk pulang sedikit lewat. percutianku di malang dan kunjunganku ke surabaya tidak lagi terasa sia-sia malah, terasa penuh dengan kasih sayang dan terasa manisnya ukhuwah. Banyak pengajaran dan pengalaman berharga yang dapat ku ambil. terasa tidak cukup pun ada. :)

Risau-risau sikit nak pulang ke Malaysia ni.pasti aku rindukan usrah yang pastinya berbeza dengan usrah di sekolah dahulu. Usrah yang sangat persis seperti keluarga sendiri..tiap ahlinya terasa bagai kakak dan adik perempuan yang sangat menyayangi antara satu sama lain. saling memberi sokongan dan dukungan demi Islam. Apa- apapun kena yakin dengan Allah. Memang persekitaran yang mendukung sangat penting, tapi bukankah Allah yang memegang hati aku?
Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hatiku untuk selalu taat kepada-Mu

 pesan seorang sahabat, hidayah Allah itu boleh datang bila-bila sahaja. carilah ia maka hidayah itu InsyaAllah akan bertemu kamu. capailah ia dan jangan pernah melepaskannya.

No comments:

Post a Comment